Algunes experiències de millora que he pogut trobar a les xarxes, i que m'han cridat l'atenció han estat les següents:
Passetjades
amb famílies.
https://sites.google.com/a/xtec.cat/educacio-infantil-0-3/novetats-1/passejadesambfamilies
Consider que aquesta és una molt bona
pràctica educativa, i que m’agradaria integrar a la meva escola quan sigui
mestra, o si fos mare que ho dugessin a terme a l’escoleta dels meus fills/es.
Aquesta pràctica possibilita el poder
participar i col·laborar en l’educació dels infants de manera conjunta.
És una experiència única tant per les
famílies, com pels infants, com pels mestres.
Per les famílies el poder ser partíceps
de com viuen, s’interessen, i descobreixen els seus infants el món que els
envolta, ha de ser un privilegi.
Pels infants, sentir-se acompanyats per
les seves famílies els dóna protagonisme i seguretat.
I pels mestres és una manera de conèixer
de més a prop les relacions dels infants amb les seves famílies, a l’hora que
pot aprofitar aquesta ajuda per dedicar més temps a l’observació, i a la
dedicació més individualitzada dels seus alumnes.
Aquesta escoleta és troba situada en un
poblet: San Feliu de Pallerolls, a Catalunya. Segons conten, està rodejada de
natura ,cosa que facilita el contacte amb aquesta. Però jo també consider que
és pot dur a terme a una escoleta de ciutat, i aprofitar els carrers per descobrir
la realitat del seu barri: les tendes, els parcs, els semàfors, etc.
El
tren de les deixalles
M’ha agradat molt la pràctica educativa
que duen a terme a l’Escola Bressol Gespa. Ja que és una idea que he pensat
moltes vegades després de veure que a l’escoleta on jo faig pràctiques no es du
a terme cap tipus de recollida selectiva dels residus.
És important fer partíceps als infants d’aquest
procés, encara que per la seva edat els costi diferenciar on va cada residu, però ja
poden començar a ser conscients de la necessitat de reciclar i de saber que és una
responsabilitat de tots.
La idea del tren és molt ingeniosa i útil perquè els infants puguin acompanyar a les mestres a tirar els residus als contenidors del carrer; i així fer més protagonistes als infants d’aquest procés d’aprenentatge.
La idea del tren és molt ingeniosa i útil perquè els infants puguin acompanyar a les mestres a tirar els residus als contenidors del carrer; i així fer més protagonistes als infants d’aquest procés d’aprenentatge.
Llegim
amb l’Hèctor
http://blocs.xtec.cat/musteretsimusteretes/projectes/llegim-amb-lhector/
És un projecte de foment de la lectura
duit a terme per l’Escola Bressol Municipal Els Musterets.
La idea de compartir moments de lectura,
de contes, amb les famílies em pareix molt encertada en aquests moments on es
dóna protagonisme a les presses, i al poc temps de dedicació a la lectura i al
temps dedicat als fills/es.
La proposta de disposar d’un lloc comú
on les famílies puguin deixar contes per compartir amb els altres membres de l’escoleta,
i poder agafar prestat d’altres, em pareix molt encertada ja que fa que les
famílies cooperin amb l’aportació de contes. També poden aprofitar l’espai de "biblioteca"que
ofereix l’escoleta per estar tranquils observant i gaudint dels
contes.
Si els infants veuen als seus pares,
padrins, etc. interessats per la lectura, segurament ells s’endinsaran en
aquest meravellós món i n’aprendran a gaudir d’ell.
Amb aquesta entrada he hagut de cercar en la xarxa altres blogs per tal de trobar plans de millora o bones experiències educatives (etiqueta 1.3). Amb aquesta recerca puc comparar les pràctiques que es duen a terme a altres escoletes amb el dia a dia a la meva, i així reflexionar (etiqueta 5.1) i contrastar per tal d'agafar idees i ampliar la meva pròpia formació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada