dilluns, 20 de maig del 2013

Plans i experiències de millora...


Algunes experiències de millora que he pogut trobar a les xarxes, i que m'han cridat l'atenció han estat les següents:

Passetjades amb famílies.
https://sites.google.com/a/xtec.cat/educacio-infantil-0-3/novetats-1/passejadesambfamilies

Consider que aquesta és una molt bona pràctica educativa, i que m’agradaria integrar a la meva escola quan sigui mestra, o si fos mare que ho dugessin a terme a l’escoleta dels meus fills/es.
Aquesta pràctica possibilita el poder participar i col·laborar en l’educació dels infants de manera conjunta.
És una experiència única tant per les famílies, com pels infants, com pels mestres.
Per les famílies el poder ser partíceps de com viuen, s’interessen, i descobreixen els seus infants el món que els envolta, ha de ser un privilegi.
Pels infants, sentir-se acompanyats per les seves famílies els dóna protagonisme i seguretat.
I pels mestres és una manera de conèixer de més a prop les relacions dels infants amb les seves famílies, a l’hora que pot aprofitar aquesta ajuda per dedicar més temps a l’observació, i a la dedicació més individualitzada dels seus alumnes.
Aquesta escoleta és troba situada en un poblet: San Feliu de Pallerolls, a Catalunya. Segons conten, està rodejada de natura ,cosa que facilita el contacte amb aquesta. Però jo també consider que és pot dur a terme a una escoleta de ciutat, i aprofitar els carrers per descobrir la realitat del seu barri: les tendes, els parcs, els semàfors, etc.

El tren de les deixalles

M’ha agradat molt la pràctica educativa que duen a terme a l’Escola Bressol Gespa. Ja que és una idea que he pensat moltes vegades després de veure que a l’escoleta on jo faig pràctiques no es du a terme cap tipus de recollida selectiva dels residus.
És important fer partíceps als infants d’aquest procés, encara que per la seva edat els costi diferenciar on va cada residu, però ja poden començar a ser conscients de la necessitat de reciclar i de saber que és una responsabilitat de tots.
 La idea del tren és molt ingeniosa i útil perquè els infants puguin acompanyar a les mestres a tirar els residus als contenidors del carrer; i així fer més protagonistes als infants d’aquest procés d’aprenentatge.


Llegim amb l’Hèctor
http://blocs.xtec.cat/musteretsimusteretes/projectes/llegim-amb-lhector/

És un projecte de foment de la lectura duit a terme per l’Escola Bressol Municipal Els Musterets.
La idea de compartir moments de lectura, de contes, amb les famílies em pareix molt encertada en aquests moments on es dóna protagonisme a les presses, i al poc temps de dedicació a la lectura i al temps dedicat als fills/es.
La proposta de disposar d’un lloc comú on les famílies puguin deixar contes per compartir amb els altres membres de l’escoleta, i poder agafar prestat d’altres, em pareix molt encertada ja que fa que les famílies cooperin amb l’aportació de contes. També poden aprofitar l’espai de "biblioteca"que ofereix l’escoleta per estar  tranquils observant i gaudint dels contes.
Si els infants veuen als seus pares, padrins, etc. interessats per la lectura, segurament ells s’endinsaran en aquest meravellós món i n’aprendran a gaudir d’ell.


Amb aquesta entrada he hagut de cercar en la xarxa altres blogs per tal de trobar plans de millora o bones experiències educatives (etiqueta 1.3). Amb aquesta recerca puc comparar les pràctiques que es duen a terme a altres escoletes amb el dia a dia a la meva, i així reflexionar (etiqueta 5.1) i contrastar per tal d'agafar idees i ampliar la meva pròpia formació.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada