Després de dur a
terme el nostre projecte sobre l’Art, podem dir que hem quedat molt satisfetes del procés duit i
del resultat final.
Per començar, dir que
les activitats que vàrem realitzar han estat adequades a les necessitats i a
les edats dels infants. Així, no van ser iguals les propostes pels infants d’un
any, de dos que les de tres anys.
Vàrem intentar
seguir una continuïtat durant tot el projecte, tant pel que fa a la temàtica
com al temps dedicat per fer el projecte. És important pels infants que es
duguin a terme totes les activitats seguint un mateix fil conductor des del
principi fins al final per a que aquest no es converteixi en un projecte sense
sentit i amb activitats sense relació entre elles.
També vàrem quedar
contentes de la implicació que els infants varen demostrar i la seva
participació en les propostes de les sessions.
Per altra banda
també volem fer referència a l’ajuda que hem rebut per part de les tutores de
cada aula i de la coordinadora del centre, ja que, en tot moment ens han servit
de guia i han contribuït al correcte desenvolupament tant de les activitats en
sí com de tot el projecte en general. Per a nosaltres, és de gran importància
aquest recolzament rebut ja que la seva experiència és un aspecte amb el qual
nosaltres encara no contem. D’aquesta manera hem pogut aprendre molt d’aquesta
experiència i pel nostre futur com a mestres.
A mode de crítica
constructiva considerem que el material que hem emprat per dur a terme aquest
projecte podria haver estat material reutilitzable ja que hem invertit doblers
per poder realitzar les activitats que havíem planificat. Pel que fa al
projecte d’art volem afegir també que es una tasca que requereix material
costós ( com les temperes o les pintures de dit) i que l’escoleta no s’ha
volgut/pogut fer càrrec (per falta de pressupost). Aquest aspecte s’hauria de
tenir en compte per proposar projectes que no suposessin una despesa extra per
part dels estudiants.
Una vegada
finalitzat el nostre projecte considerem que aquesta proposta de millora hauria
de seguir l’any qui ve per donar continuïtat al projecte i així completar-lo i
millorar-lo amb el temps.
Algunes de les
propostes de millora que proposem són les següents:
- Donar continuïtat al projecte duent-lo a terme
durant tot el curs.
- Confeccionar una carpeta per a cada infant on es
classifiquin totes les creacions d’aquests i se’l puguin emportar a casa.
- Per optimitzar els recursos materials ja
existents, aquests haurien d’esser en la mesura del possible, naturals o
reciclats per tal de crear la menor despesa possible
- Durant el projecte també es important proposar
activitats que convidin a les famílies a participar activament en el desenvolupament
d’aquestes i així enfortim els vincles escola-família i família-infant.
En conclusió, pensem
que dins les nostres possibilitats hem aconseguit endinsar als infants al món
de l’art. A través del projecte han aprés a expressar-se, mirar, escoltar, a
dialogar, a interpretar, a inventar, etc; en definitiva a gaudir de l’art.
Fotos de l'exposició final del projecte:
Les competències
que pens que he treballat mitjançant aquesta entrada són la 1.2 ja que he arribat a unes reflexions finals sobre
el perquè el nostre projecte i la nostra tasca ha estat adequada i positiva. També
la 1.4, perquè he arribat a unes conclusions contrastant la teoria amb
la pràctica duta a terme a través del projecte de millora.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada