dimecres, 12 de juny del 2013

Valoració final



Ja hem acabat el període de pràctiques i a la vegada posem punt i final a aquesta assignatura, i ara toca reflexionar i valorar la tasca feta durant aquests mesos.

Aquesta assignatura ha estat una bona eina per reflexionar sobre les nostres pràctiques, i avaluar els nostres aprenentatges adquirits.
A través del blog hem pogut compartir les nostres experiències, aprenentatges, vivències, etc. I així poder comparar la nostra tasca com a practicants i poder agafar idees per al dia a dia a l’aula.
Per altra banda, el quadern m’ha fet ser conscient de les meves competències, de les que em falten assolir i les que he de millorar o aconseguir. Ens ha servit per ser més conseqüents amb les nostres actuacions. Gràcies al quadern hem reflexionat, i he estat més conscient del meu procés d’aprenentatge.

Abans de començar les pràctiques hi havia moltes competències que encara no havia assolit o estava en procés d’adquisició, però ara pens que actualment, i desprès d'aquests temps, he aconseguit gran part dels objectius que hem vaig proposar a una de les primeres entrades que vaig fer del bloc. 
Algunes de les competències que he millorat o adquirit durant aquests quasi quatre mesos de pràctiques són:
-         Ser més autònoma en l’aprenentatge. Mitjançant la revisió d’altres blogs i recursos. Reflexiono i arribo a conclusions finals de quines són les bones pràctiques docents.
-         Identifico les pròpies creences, i les valor per si són adequades o les he de modificar.
-         Argument millor el perquè faig una cosa.
-         Sé reflexionar sobre els meus errors, i intent cercar maneres de millorar.
-         Analitzo i reflexiono sobre el funcionament dels centres d’educació infantil. El fet d’estar fent les pràctiques dins un, i poder comparar-lo amb el funcionament d’altres (pels meus companys), em possibilita veure les bones pràctiques.
-         Justifico i contextualitzo el meu projecte de millora.

El fet de fixar-nos en les competències ha estat de gran utilitat per ser realistes i veure el que hem aconseguit i tot el camí que ens queda per recórrer.

I per concluir aquesta imatge que ens hauria de fer reflexionar sobre la nostra tasca com a mestres, i que és la meva conclusió final d'aquests quasi 4 mesos de pràctiques: "deixem que els nostres infants creixin i aprenguin al seu ritme".




Les competències seleccionades per aquesta entrada són les següents: 2 i 2.1. Ja que en aquesta entrada he valorat el meu procés d’aprenentatge durant aquesta assignatura, i he  reflexionat sobre els meus punts forts i febles referint-me a les competències professionals.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada