dimarts, 9 d’abril del 2013

Comparant jornades...

Parlant amb diferents companys que estan fent les pràctiques a les aules de 2-3 anys en les escoletes: Toninaina d'Inca, els Taperons de Campos i Gianni Rodari de Palma,  he pogut veure com el dia a dia a l'aula és molt similar.
Més o manco segueixen els mateixos horaris, sent flexibles en tots els casos, segons els ritmes dels infants, i dels fets espontanis que sorgeixen i afecten a l'horari.
Però hi ha alguns aspectes o esdeveniments que a la meva escoleta no es duen a terme, i que crec que podríem adaptar a la meva aula per tal de millorar la dinàmica de la nostra jornada.

Un dels recursos que m'han cridat l'atenció és la utilització de símbols per treballar la identitat individual, el fet de que cada infant disposi d'un símbol que el representi, i que el trobi al penjador, al seu llitet, etc. per identificar el seu espai dins l'aula. A la meva aula empren les seves fotografies per identificar-se, però podria estar bé que hi hagués ses dues coses, per tal de diferenciar-se de la resta.

També m'agrada la idea de que en el moment del "Bon dia", es treballi el temps, perquè així vagin assimilant conceptes com: pluja, sol, calor, fred, vent, etc. i ho sàpiguen identificar en la realitat. Es poden fer dibuixos de sol, niguls, pluja, vent, etc; o fotos reals, i que la mestra els hi vagi demanant el dia què fa, i d'aquesta forma a través del diàleg i l'observació de la realitat (a través de les finestres) és treballa el temps.



Una altra idea que m'ha agradat molt és la del moment de relaxació, ja que hi ha moments que els infants estan molt exaltats, com després del pati, o de psico, i es fa difícil passar a una altra activitat. Aquest moment ajudaria a relaxar-los i donaria peu a la transició d'una activitat o rutina a una altra.



Per últim, un altre recurs que empren a l'escoleta de Campos, és la del dia del protagonista. En aquesta aula cada divendres un infant és el protagonista, i venen familiars seus a realitzar o explicat alguna activitat que li agradi fer al seu fill/a. D'aquesta forma donam protagonisme a un infant, fent que aquell dia es senti especial, establir un vincle escola-família i enriquir la vida del grup a través de la diversitat d'experiències familiars.


.
He seleccionat l'etiqueta 3.2, ja que el que he intentat amb aquesta entrada és observar i reflexionar sobre l'organització del centre, en aquest cas la jornada escolar, a través de l'observació de la realitat del dia a dia a l'aula.
I l'altra etiqueta és la 4.2, ja que he comparat la jornada escolar del meu centre, amb la d'altres escoletes, per tal de poder veure i reconèixer les bones pràctiques d'altres aules per tal de poder reflexionar sobre el que m'agradaria dur a terme en un futur a la meva aula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada