Algunes
preguntes que em vaig fer, després d’observar el moment del BON DIA van ser les
següents: per què la mestra deixa que els infants duguin a terme aquest ritual
ells tots sols?perquè no dirigeix ella aquest moment?. Després, xerrant amb ella sobre aquesta qüestió he arribat a una sèrie de conclusions sobre les seves creences del moment del BON DIA i el perquè ho fa així.
El
grup d’infants d’aquesta aula realitza el ritual del BON DIA tots sols, la
mestra només els acompanya de lluny, amb la mirada, i amb intervencions si creu que
és convenient; ja que opina que aquest grup d’infants està prou preparat per
relacionar-se i comunicar-se autònomament , sense l’ajuda de l’adult. Per ella
el rol de l’adult, en aquest moment, és el de deixar fer, controlant a distància la situació,
i respectant els ritmes de desenvolupament del llenguatge del grup. Ella
intenta no intervenir gaire perquè considera que és més important que es creïn
diàlegs espontanis que afavoreixin les relacions entre els infants, ja que molt
de cops les intervencions dels adults el que fan és cohibir o influenciar les
intervencions dels infants.
Segons
la meva tutora el moment del BON DIA propicia el diàleg entre els infants.
Ajuda a que s’afavoreixi una dinàmica de comunicació fluïda i dinàmica on es
potencia a la vegada la identitat individual i grupal, a més de l’autonomia.
També
cal destacar que ella sempre té present l’estat general del grup, per saber si
ella ha d’intervenir més, els ha d’interrompre, ha d’aturar el moment o ha de guiar l’intervenció dels infants, ja que per la seva experiència sap que sempre s’ha
de tenir present l’estat emocional del grup (si estan nerviosos, cansats,
concentrats, etc.) , perquè no serveix de res seguir amb una activitat si els
infants no estan per la tasca, ja que no li trauran profit.
Les competències que he triat per etiquetar aquesta entrada han estat la 3.1 perquè a partir d'una rutina com és la del "bon dia", m'he fet preguntes sobre aspectes que no tenia gaire clars. I la 4.3 perquè a partir de la conversa sobre aquest fet amb la mestra he pogut treure unes hipòtesis sobre les creences de la docent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada